Teva
Diclobene®, gél

Domáce fitness

Bolesti chrbta patria k najčastejším zdravotným ťažkostiam. Ich hlavnou príčinou je sedavý životný štýl, nedostatok pohybu a prípadná nadváha. Riešenie je veľakrát jednoduchšie ako nám bolesť naznačuje. Potrebný je len pravidelný režim a jednoduché cvičenia, ktoré Vám môžu veľmi pomôcť.

Čarovné slovo „pohyb“

Aká je účinná prevencia? Byť aktívny, hýbať sa a preventívne posilňovať kritické svalové skupiny. Do každodenného života začleňte viac pohybu, je potrebné chodiť do práce na bicykli alebo vystúpte o jednu zastávku skôr a dokončite zvyšok cesty pešo. Namiesto výťahu používajte skôr schody. Dbajte na to, aby ste za písacím stolom častejšie menili pozície a vstávali tak často, ako je to len možné, napr.: pri telefonovaní. Keď už chrbát bolí, zostaňte v pohybe. Lekári odporúčajú neležať príliš dlho a pokračovať v bežnom, ale šetrnom pohybe. Akútnu bolesť chrbta môžu na začiatku zmierniť protizápalové gély či krémy z lekárne. Akonáhle bolesť povolí, je potrebné posilňovať chrbát za účelom následnej záťaže. Vždy je nutné hľadať príčinu a opatrne na nej pracovať. Tak ako správny pohyb pomáha, ten nesprávne aplikovaný môže stav zhoršiť.

Domáce fitness: Cvičenie pre zdravý chrbát

Po namáhavom pracovnom dni sa športovať len ťažko prinútime. Nasledujúce jednoduché cvičenia je možné bez problémov začleniť do bežného všedného dňa. Cvičebné pomôcky nájdeme v každej domácnosti: násadu metly, fľaše s vodou a uterák. Nebojte sa začať ešte dnes - Váš chrbát to ocení! Cvičenie nemusí trvať hodiny, ale aj pár správne využitých minút Vás míľovými krokmi posunie vpred a pomôže pri mnohých problémoch.

Skôr ako začneme…

Vybrali sme pre Vás jednoduché cviky, s ktorými môžete posilňovať a naťahovať rôzne svalové skupiny tak, aby ste do budúcnosti predišli bolestiam chrbta. Cvičenia nie sú komplikované a sú uskutočniteľné bez predchádzajúcich vedomostí. Ak však trpíte akútnymi bolesťami chrbta, konzultujte prosím svoj zdravotný stav s Vaším ošetrujúcim lekárom, a to ešte pred samotným začiatkom cvičenia. Pri cvikoch v stoji dbajte vždy na stabilný postoj. Cvičte pravidelne. Radšej krátky program viackrát za týždeň ako raz mesačne všetky cviky naraz. Pri cvičení dýchajte pokojne. Svaly pri cvičení pomaly napínajte, potom napätie opäť uvoľnite.

Cviky na boľavý chrbát ikona video